poniedziałek, 15 października 2012

OLEJOWE MASŁO DO WŁOSÓW


Na wstępie przyznaję, że należę do osób, które bardzo nie lubią niepotrzebnego utrudniania sobie życia i zdaję sobie sprawę, że cyferki mogą niektóre osoby przerażać, więc żeby nikogo nie przestraszyć na starcie podam bardzo proste proporcje - 50% stanowią oleje płynne, 50% twarde. Nie trzeba się ich ściśle trzymać, różnice będą wpływać jedynie na konsystencję.

Oto co znalazło się w moim maśle:




  • olejek Alterra granat i avocado,
  • olej kokosowy,
  • masło babassu,
  • olej arganowy,
  • masło kakaowe.

Wszystkie składniki wkładamy/wlewamy do jakiegoś pojemniczka, który następnie umieszczamy w  misce z gorącą wodą, czekamy aż wszystko się rozpuści, mieszamy i wkładamy do lodówki. Po kilku godzinach mamy gotowe masło, które łatwo nabiera się na dłonie i szybciutko się w nich rozpuszcza, przez co można je od razu nakładać na włosy. Taka forma bardzo ułatwia życie i oszczędza cenny we współczesnym, zabieganym świecie czas :)




W moim maśle przewagę stanowi olej kokosowy, który moje włosy bardzo lubią, a olejek Alterra nadaje mu bardzo intensywny, słodki zapach. Komponowanie takiego mazidła i testowanie go potem na włosach może być fajną zabawą, nie ma się też czego bać, bo to na prawdę proste :)

2 komentarze:

  1. Fajny pomysł lubię mieszać ze sobą różne oleje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też robię takie mazidła do włosów, tylko z nie co innych składników.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze. Jest mi niezmiernie miło, że czytacie mojego bloga :) Nie zawsze mam czas odpisać, ale każdy sprawia mi ogromną radość :)

Jeżeli podoba Ci się mój blog, zapraszam do obserwacji :)